T R A P É Z 1.
Klenyánszki Csilla, Damir Očko, Puklus
Péter, Szörényi Beatrix, Marko Tadić, Ulbert Ádám
2013. 06. 21 – 07. 31.
Csoportos nyári kiállításunkon a 2012
decemberi nyitásunk óta kiállított és a közeljövőben a Trapézban
megjelenő művészek legfrissebb munkáit mutatjuk be. A kiállító
művészek egy részét már jól ismeri a magyar közönség, a többiek a
hazai kortárs képzőművészet új szereplői, akik azonban nemzetközi
szinten már szép sikereket értek el. Célunk a kiállítással az, hogy
átfogó képet nyújtsunk a Trapéz profiljáról és programjáról.
KLENYÁNSZKI CSILLA Rotterdamban élő
képzőművész fotói témájához saját környezetéből inspirálódik. Az X
marks the spot sorozat a képzelet és a valóság közötti játékos
határon helyezi el szürreális fotóit, amelyek központjában egyszerre
ismerős és mégis ismeretlen tárgyak tűnnek fel. A saját otthonában
fellelhető hétköznapi tárgyakban rejlő lehetőségek felfedezése és
kitágítása kutatásának egyik fő területe. Fotóinak témáit megépíti
és beállítja mielőtt filmre veszi azokat.
A Nyugat-Európában már szép sikereket
elért DAMIR OCKO kortárs horvát képzőművésznek három új kollázsa
kerül most bemutatásra. A kaleidoszkóp-szerűen széttöredezett
városképeket ábrázoló minimalista, fekete-fehér, konstruktivista
kollázsok alapját a művész saját fotói és talált grafikus elemek
alkotják.
PUKLUS PÉTER legújabb sorozatából kaphat
a közönség ízelítőt. A The epic love story of a warrior címet viselő
fotósorozata lényegében egy fiktív kelet-európai család 20. századi
története. A most bemutatásra kerülő mű két részből áll, egy fotóból
és egy ahhoz tartozó installatív elemből, jelen esetben egy
bicikliből. A kiállítási anyag együttesen a műtermi fotó egy
fejlődési foka, ahol a fotó végül a teljes munka részletévé és ezzel
együtt magyarázatává alakul.
SZÖRÉNYI BEATRIX összel nyíló önálló
kiállításából ad ízelítőt a most bemutatásra kerülő két legújabb
kollázs, amelyek a több irányból is értelmezhető Függelék címet
viselő sorozat darabjai. A szabadon, amolyan layerként egymáshoz
fűzött és lógatott lapok és papírkivágások az elrejtés és a kiemelés
eszközeivel operálnak. Az irodalmi függelékek, lábjegyzetek
mintájára ezek a kollázsok kiegészítésül és magyarázatul szolgálnak
egy nagyobb egységhez, ami ez esetben hiányzik és leginkább csak
sejthető. A függelékek akár a művész eddigi munkásságában megjelenő
alapgondolatok félidézéseként is értelmezhetőek.
MARKO TADIC Zágrábban élő horvát
képzőművész portfóliójában kollázsai és rajzai mellett régi, talált,
módosított és átrajzolt képeslapok is találhatóak, amelyeket fiktív
történetekké fűz össze. Az itt bemutatásra kerülő üdvözlőlap alapú
animációja is egy kitalált történet, amely a múlt különböző
dimenzióiról, képzelt helyek képzelt kapcsolódásairól szól. A
Trapézban önálló kiállítással az év végén jelentkezik.
ULBERT ÁDÁM Amszterdamban élő képzőművésznek az Arcadia címet viselő sorozatából válogattunk erre a kiállításra, amely tulajdonképpen a művész által használt motívumok variációs felülete. A papíralapú vegyes technikával készült munkákon felvonultatott jelszerű elemeket a művész a szín- és anyaghasználata segítségével egy popos vizuális tartományban tartja. A spontánnak tűnő képszerkesztés ellenére nagyon is kiszámított a képek belső struktúrája.